ZAMAWIAMY SŁODKI STÓŁ

Czy planujecie mieć słodki stół na swoim weselu? Jeśli tak to świetnie się składa, bo mam dla Was kilka bardzo praktycznych wskazówek. Chciałam, żeby było zwięźle, konkretnie i bardzo merytorycznie dlatego proponuję, żebyśmy od razu przeszli do rzeczy.

Źródło: ruffledblog.com

– Na jednego Gościa standardowo przypadają 3- 4 porcje słodyczy (samo wesele bez poprawin), czyli na 100 osób wychodzi ok 300- 400 sztuk pojedynczych słodkości.

– Przy małych candy barach powinniśmy mieć 5- 6 rodzajów słodkości, przy większych może być ich więcej, 7- 8 rodzajów + wypełniacze, typu beziki czy pianki, pełniące głównie funkcję dekoracyjną.

Co wchodzi w skład słodkiego stołu- wszystko co chcecie :). Do podstawowych słodyczy możemy zaliczyć muffiny, cake popsy, tartaletki, bezy, eklerki, deserki w pucharkach i makaroniki. Te słodkości znajdziecie praktycznie w każdej ofercie. Hitem są lizaki z ciasta biszkoptowego na patyczkach i monoporcje (takie musowe desery pokryte lustrzaną polewą).

– Zamawiając słodki stół powinniście mniej więcej wiedzieć, co chcecie na nim mieć. Tradycyjne ciasta, czy mini słodkości na dwa kęsy, a może pół na pół? Uwzględnijcie taką informację w zapytaniu ofertowym, ponieważ nie każda firma zajmująca się słodkim stołem, zajmuje się też pieczeniem ciast. Przede wszystkim określcie sobie funkcję Waszego słodkiego stołu- czy będzie on jedynie uzupełnieniem ciast na stołach, czy główną słodką atrakcją.

– Nie musicie sami wyliczać ile słodkości zamówić, czy na ile kawałków pokroić ciasto. Wybrana przez Was firma spokojnie zrobi to za Was w oparciu o dostępny budżet, ilość Gości i przede wszystkim Wasze preferencje. Możecie powiedzieć czego chcecie najwięcej, jakie kompozycje smakowe przypadły Wam do gustu, itd. To Wy od początku do końca decydujecie o zawartości i wyglądzie słodkiego stołu także możecie kombinować ;).

– Usługa kompleksowego przygotowania słodkiego stołu zawiera aranżację zgodnie z motywem przewodnim, ułożenie słodkości, wypożyczenie naczyń, kwiaty, wynajęcie wszystkich niezbędnych dekoracji (pater, świeczników podstawek, wazonów), kupno odpowiedniej papeterii i utrzymanie kolorystyki. Jest to na pewno najwygodniejsza opcja, bo sami nie musicie się już niczym przejmować.

– Uwzględnijcie preferencje Waszych Gości i zapytajcie, czy słodkości mogą być wykonane w wersji pełnoziarnistej, bezglutenowej czy wegańskiej. Poszukajcie także informacji o tym, z jakich składników będą wykonane słodkości, czy są pochodzenia naturalnego, czy masło to naprawdę masło a nie margaryna. Koniecznie umówcie się wcześniej na degustacje.

– Pomyślcie też o personalizacji, słodki stół to idealne miejsce, żeby pokusić się o takie rzeczy.

– Przy realizacji zamówienia możecie też wspomnieć o słodkich upominkach dla Gości w ramach podziękowania za przybycie.

– Jeśli w ramach oszczędności chcecie samodzielnie zająć się rozłożeniem i aranżacją słodkiego stołu to KONIECZNIE oddelegujcie do tego odpowiednie osoby. To naprawdę nie jest zajęcie na 30 min. Nie bagatelizujcie także kwestii dekoracji, same słodkości nie wystarczą do stworzenia atrakcyjnej kompozycji.

– Wszelkie wyroby cukiernicze możecie wnieść na salę pod warunkiem okazania dowodu zakupu (aczkolwiek gdzieniegdzie może być to jedynie pisemne zaświadczenie o pochodzeniu słodkiego stołu na wypadek ewentualnego zatrucia).

– Zwróćcie uwagę, czy na sali jest klimatyzacja, co może wpłynąć na zawartość słodkiego stołu.

Cena to średnio ok 30- 40 zł/ os. (oczywiście to zależy od tego, co wchodzi w skład słodkiego stołu i ile słodkości przewidujecie na jedną osobę).

– Do kosztu słodkiego stołu należy doliczyć transport, wypożyczenie naczyń i podstawową dekoracje. Zdarza się, że niektóre z tych elementów są w cenie, dlatego każdą ofertę trzeba analizować indywidualnie.

Kiedy rezerwować termin– z dużym wyprzedzeniem. Październik/ listopad/ grudzień to odpowiednie miesiące, żeby zamówić słodki stół na przyszłoroczne wesele w sezonie letnim. Przynajmniej ja tak robię, żeby na spokojnie zrobić rozeznanie, rozesłać zapytania i zostawić Parze Młodej czas do namysłu.

– W umowie powinny się znaleźć podstawowe informacje takie jak: termin wesela (miejsce, godzina, dane osobowe), rodzaj słodyczy, kwota zadatku/ zaliczki, koszt transportu, dekoracji, kaucja za patery/ szkła a także terminy płatności i terminy ostatecznych ustaleń (np. związanych z wyglądem dekoracji, czy wybranych smaków).

– Kiedy będziecie składać zapytania do firm nie zapomnijcie podać daty, miejsca i ilości gości. Można także przesłać swoje inspiracje i pomysły.

To chyba wszystko ale jeśli macie jakieś pytania piszcie śmiało na maila kontakt@formatslubny.pl. Możecie mnie też znaleźć na facebooku i instagramie.

Źródło: ruffledblog.com

Źródło: strictlyweddings.com

Źródło: Pinterest